Wycieczka klas szóstych

W dniach od 6 do 8 czerwca 2024 r. uczniowie szóstych klas naszej szkoły wraz z opiekunami uczestniczyli w wycieczce w Góry Stołowe, znajdujące się w Kotlinie Kłodzkiej.

Pierwszego dnia tj. w  czwartek, około godziny 5:30, wyruszyliśmy autokarem w kilkugodzinną podróż, podczas której mieliśmy jedną, dłuższą przerwę. O godzinie 10:30 dotarliśmy do miejscowości Złoty Stok, gdzie rozpoczęliśmy naszą przygodę, zwiedzając Kopalnię Złota. Przewodnik Hubert bardzo ciekawie opowiedział nam, jak rozpoznawać prawdziwe złoto i jak je odnaleźć.

Następnie udaliśmy się do Kłodzka, aby odwiedzić tamtejszą dobrze zachowaną Twierdzę . Zwiedzanie polegało m.in. na spacerze ciemnymi i klaustrofobicznymi chodnikami podziemnymi, służącymi niegdyś do obrony przed atakiem wroga. Najbardziej utkwił nam w pamięci najmniejszy tunel o nazwie Krasnal, który miał 8 metrów długości, 90 cm wysokości i 60 cm szerokości. Po tych atrakcjach około godziny 18:30 przybyliśmy do ośrodka o nazwie Marysieńka, w którym mieliśmy zapewniony nocleg.  Zjedliśmy pyszną obiadokolację i do ciszy nocnej spędzaliśmy czas wolny, ciesząc się swoją obecnością.
     Drugiego dnia naszej wycieczki tj. w piątek zjedliśmy śniadanie i wyruszyliśmy do wyjątkowej Kaplicy Czaszek w Czermnej, a następnie do bazyliki w Wambierzycach. Następnie udaliśmy się do Adrspach - Skalnego Miasta w Czechach, gdzie olbrzymie wrażenie zrobiły na nas tysiące kamiennych wież, oszałamiająca przyroda i zapierające dech widoki.  Na koniec dnia ze względu na pierwszy piątek miesiąca uczestniczyliśmy we mszy świętej. Później wróciliśmy do ośrodka, aby zjeść kolację i odpocząć.
    Ostatniego dnia tj. w sobotę, po pożywnym śniadaniu i spakowaniu walizek udaliśmy się do autokaru i pojechaliśmy do muzeum papiernictwa w Dusznikach- Zdroju. Poznaliśmy tam metodę wytwarzania papieru i dowiedzieliśmy się, jak rozpoznawać prawdziwe pieniądze. Ostatnią atrakcją naszej wycieczki była przepiękna Jaskinia Niedźwiedzia w Kletnie. Widzieliśmy tam m.in. prawdziwe kości niedźwiedzie oraz nietoperze. Pełni pozytywnych wrażeń i wspaniałych przeżyć ruszyliśmy w drogę powrotną do Krakowa .W autokarze, zmęczeni, ale szczęśliwi wspominaliśmy naszą wycieczkę.