IM. KS. STANISŁAWA KONARSKIEGO W KRAKOWIE NA ROK SZKOLNY 2024/2025
Rozdział 1- informacje ogólne
1. W roku szkolnym 2024/2025 planujemy otworzyć dwie klasy pierwsze liczące do 25 uczniów.
2. W przypadku większej liczby kandydatów niż miejsc w klasach pierwszych decyduje liczba punktów zdobytych w procesie rekrutacji.
3. Rekrutacja do klas pierwszych odbywa się w pięciu etapach:
a) Etap I - składanie dokumentów;
b) Etap II - rozmowa dyrekcji szkoły z rodzicami kandydatów;
c) Etap III - spotkanie pedagogów szkolnych z dziećmi (w grupach do 10 osób) – dotyczy klas 1;
d) Etap IV - ogłoszenie listy osób przyjętych;
e) Etap V - uzupełnianie dokumentów.
4. W celu przeprowadzenia rekrutacji do klasy pierwszej dyrektor szkoły powołuje komisję rekrutacyjną. Komisja rekrutacyjna weryfikuje dokumenty i przyznaje odpowiednią ilość punktów zgodnie z kryteriami.
5. Organ Prowadzący zastrzega sobie prawo do wpisania na listę przyjętych do klasy pierwszej do
4 kandydatów bez względu na wynik punktowy, uwzględniając indywidualną sytuację społeczną dziecka.
6. Komisja rekrutacyjna sporządza alfabetyczną listę kandydatów przyjętych i nieprzyjętych do Szkoły Podstawowej Zakonu Pijarów w Krakowie.
Rozdział 2- etapy rekrutacji do klasy pierwszej
ETAP I - SKŁADANIE DOKUMENTÓW
1. Pierwszy etap rekrutacji rozpoczyna się 5 lutego 2024 r. i trwa do 15 marca 2024 r.
2. W wyznaczonym terminie, w sekretariacie Szkoły, należy złożyć następujące dokumenty:
a) kwestionariusz osobowy ucznia i deklaracja rodziców o akceptacji katolickiego charakteru szkoły (do pobrania w sekretariacie szkoły lub na stronie internetowej szkoły);
b) dwa zdjęcia legitymacyjne;
3. Sekretariat przyjmuje dokumenty od poniedziałku do piątku w godzinach: od 8:00 do 15:30.
4. Dokumenty złożone po 15 marca 2024 r. będą rozpatrywane tylko w razie zwolnienia się miejsca
w szkole po przeprowadzeniu rekrutacji.
ETAP II- ROZMOWA DYREKCJI SZKOŁY Z DZIECKIEM-KANDYDATEM I RODZICAMI
1. Drugi etap rekrutacji rozpoczyna się 4 marca 2024 r.
2. Termin spotkania jest ustalany w sekretariacie przy składaniu dokumentów w etapie I lub telefonicznie.
3. Istnieje możliwość zmiany terminu rozmowy z ważnych powodów po wcześniejszym ustaleniu daty spotkania z sekretariatem szkoły.
4. Absencja rodzica na rozmowie bez wcześniejszego poinformowania szkoły oznacza rezygnację
z ubiegania się o przyjęcie do szkoły.
ETAP III- SPOTKANIE ZESPOŁU PEDAGOGÓW SZKOLNYCH Z DZIEĆMI (w grupach do 10 osób)
1. Trzeci etap rekrutacji rozpoczyna się 4 marca 2024 r.
2. Termin spotkania jest ustalany w sekretariacie przy składaniu dokumentów w etapie I lub telefonicznie.
3. Czas przewidywany na spotkanie z jedną 10-cio osobową grupą dzieci wynosi około 45 minut.
4. Spotkanie zespołu pedagogów z dziećmi ma na celu poznanie:
a) funkcjonowania dziecka w grupie rówieśniczej oraz umiejętności budowania relacji dziecko – dziecko, dziecko – dorosły,
b) sprawności manualnej dziecka w obrębie małej i dużej motoryki, aktywności twórczej, chęci poznawania nowych rzeczy, koncentracji dziecka.
5. W trakcie spotkania pedagogów z dziećmi rodzice będą mogli zapoznać się z tradycją szkolnictwa pijarskiego.
6. Istnieje możliwość zmiany terminu spotkania z ważnych powodów po wcześniejszym ustaleniu innej daty z Sekretariatem Szkoły.
7. Nieobecność dziecka na spotkaniu z pedagogami szkolnymi oznacza rezygnację z ubiegania się
o przyjęcie do szkoły.
ETAP IV- UZUPEŁNIANIE DOKUMENTÓW
Poza dokumentami złożonymi w etapie I rekrutacji, do Sekretariatu Szkoły w późniejszym terminie należy donieść:
a) Informację o gotowości dziecka do podjęcia nauki w szkole podstawowej (wystawioną przez przedszkole) - do 30 kwietnia 2024 r.,
b) Bilans sześciolatka - do 21 czerwca 2024 r.
ETAP V- OGŁOSZENIE LISTY OSÓB PRZYJĘTYCH
1. Listy osób przyjętych do klas pierwszych zostaną ogłoszone w sekretariacie oraz na stronie internetowej szkoły dnia 10 maja 2024 r.
2. Szkoła nie udziela informacji telefonicznej na temat wyników rekrutacji.
3. Rodzice dzieci, które nie uzyskają miejsca w klasie pierwszej, mogą w terminie do 13 maja 2024 r. złożyć pisemną prośbę o wpisanie dziecka na listę rezerwową. Prośby te będą rozpatrywane w razie zwolnienia się miejsca. O pozytywnej odpowiedzi rodzice zostaną poinformowani telefonicznie przez sekretariat szkoły.
4. Zebranie dla rodziców uczniów przyjętych do klas I odbędzie się w dniu 16 maja 2024 r. Obecność na zebraniu (przynajmniej jednego z rodziców) jest obowiązkowa. Nieobecność na zebraniu oznacza rezygnację z miejsca. Na zebraniu omówione zostaną m. in. kwestie dotyczące podziału na oddziały, obowiązującego jednolitego stroju szkolnego i galowego, podręczników. Zebranie zakończy spotkanie z Wychowawcami.
5. Rodzice uczniów przyjętych do klas pierwszych potwierdzają wybór szkoły uzupełniając dokumenty.
Rozdział 3- szczegółowe zasady rekrutacji do klasy pierwszej
1. Komisja Rekrutacyjna przyznaje punkty zgodnie z poniższymi kryteriami:
A. Sytuacja społeczna
a) Dziecko niepełnosprawne – 2 pkt*
b) Dziecko wychowywane samotnie przez matkę lub ojca (nieżyjący jeden z rodziców) – 1 pkt*
c) Dziecko objęte pieczą zastępczą – 1 pkt*
d) Dziecko z rodziny wielodzietnej – 1 pkt
e) Dziecko pracownika Zespołu Szkół Zakonu Pijarów w Krakowie – 2 pkt
f) Dziecko, którego rodzeństwo uczęszcza aktualnie do Zespołu Szkół Zakonu Pijarów w Krakowie lub jest jego absolwentem, dotychczasowa współpraca Rodziców z dziełami pijarskimi: 0 – 5 pkt
g) Dziecko absolwenta Zespołu Szkół Zakonu Pijarów w Krakowie – 1 pkt
* Stosowne dokumenty należy dostarczyć na pierwszym etapie rekrutacji do sekretariatu szkoły (ksero, a oryginały do wglądu).
B. Wynik spotkania z zespołem pedagogów
Podczas spotkania zespołu pedagogów z dziećmi punkty będą przyznawane według następujących kryteriów:
a) Umiejętność nawiązywania relacji i współdziałania w grupie,
b) Stosowanie się do wydawanych poleceń,
c) Gotowość dziecka do podjęcia nauki w szkole (koncentracja uwagi, rysowanie po śladzie, liczenie w zakresie 10 i umiejętność poprawnego zapisu cyfr, analiza głoskowa i sylabowa, orientacja przestrzenna – na kartce papieru, porównywanie liczebności zbiorów, kontynuowanie rytmu według wzoru, porządkowanie kolejności zdarzeń),
d) Umiejętność skupienia uwagi na czytanym przez nauczyciela tekście.
Obserwacja prowadzona jest w oparciu o kartę obserwacji przygotowaną przez pedagogów. W czasie spotkania pedagodzy będą starali się stworzyć przyjazną i bezpieczną atmosferę dla dzieci. Karty obserwacji po zakończeniu procesu rekrutacji pozostają do wglądu dla rodziców.