Góry Świętokrzyskie

W dniach 20- 22 maja 2024r. klasy drugie uczestniczyły w 3 dniowej wycieczce. Pierwszego dnia, po zbiórce na parkingu liceum, wyruszyliśmy w trasę z lekkim opóźnieniem. Najpierw zatrzymaliśmy się w Chęcinach, aby zwiedzić ruiny zamku. Tam z baszty podziwialiśmy widok na miasto oraz pasmo Gór Świętokrzyskich.

Z radością kupiliśmy też pierwsze pamiątki. Następnie po krótkiej wędrówce czerwonym szlakiem turystycznym weszliśmy na Łysą Górę, gdzie pani przewodnik opowiedziała nam legendę i przekazała kilka informacji o tutejszym regionie. Na Świętym Krzyżu zwiedzaliśmy również Sanktuarium Relikwii Drzewa Krzyża Świętego. Potem Drogą Królewską zeszliśmy do Nowej Słupi i pojechaliśmy do ośrodka – Kompleksu Polana Świętokrzyska. Po obiedzie zakwaterowaliśmy się w pokojach. Wieczorem mieliśmy ognisko oraz emocjonujący bieg z latarkami. Drugiego dnia po śniadaniu pojechaliśmy do Kielc. Zwiedzaliśmy jaskinię na Kadzielni. Następnie przejechaliśmy do Zagnańska, aby zobaczyć dąb Bartek, o którym mówiliśmy w szkole na lekcjach. W drodze powrotnej wstąpiliśmy na pyszne lody i spacerkiem wróciliśmy do ośrodka.  Po obiedzie odbyły się krótkie, biegowe zawody sportowe, w których zwycięzcami byli: w klasie 2a Laura Kubik, natomiast w klasie 2b Eryk Pawłowski. Malowaliśmy też drewniane pamiątki, które zabraliśmy do Krakowa. Po kolacji odbyła się dyskoteka.  W trakcie zabawy chętne osoby prezentowały swój taneczny talent. Trzeciego dnia po wczesnym śniadaniu wykwaterowaliśmy się z ośrodka i pojechaliśmy do Centrum Nauki Leonardo da Vinci, gdzie braliśmy udział w różnych interaktywnych, naukowo-technicznych aktywnościach. Następnie przejechaliśmy do Muzeum Wsi Kieleckiej w Tokarni, gdzie uczestniczyliśmy w warsztatach: dawne zabawy dzieci oraz życie w dawnej wsi.  Po tej ciekawej lekcji historii zrobiliśmy ostatnie zakupy pamiątek. I tak zmęczeni, ale szczęśliwi, gnani przez czarne, burzowe chmury wyruszyliśmy w drogę powrotną  do Krakowa. Na szczęście bez problemu dotarliśmy na parking liceum, gdzie czekali na nas stęsknieni rodzice.

Czas wycieczki był dla nas wspaniałym czasem nauki, zabawy, zaradności i odpowiedzialności. Przeżyte chwile na długo pozostaną w naszej pamięci.