Wyjazd Edukacyjny do Wielkiej Brytanii

Na początku września czterdziesto-dwu osobowa grupa uczniów klas VI-VIII wyruszyła autokarem na wycieczkę do Londynu i Brighton. Wcześniej w naszej szkolnej Kaplicy odbyła się Msza Święta w  intencji uczestników.

Podróż do Londynu trwała ponad 24 godziny. Na szczęście urozmaicona była ona postojami oraz dwugodzinną przeprawa promem z Callais do Dover. Na promie zjedliśmy pełne angielskie śniadanie, pooglądaliśmy towary w sklepie bezcłowym i, mimo porywistego wiatru, staraliśmy się zrobić piękne zdjęcia na otwartym pokładzie.

Około południa dojechaliśmy wreszcie do Londynu i tam spotkaliśmy się z nasza przewodniczką – Panią Agnieszką Baraniecką. Już pierwszego dnia Pani Agnieszka zabrała nas na Plac Trafalgar, oprowadziła uliczkami Soho i Chinatown w stronę Covent Garden do Muzeum Transportu.

W kolejnych dniach mieliśmy okazję odbyć lekcje muzealne w Galerii Narodowej i w Muzeum Victorii i Alberta oraz pooglądać dinozaury w Muzeum Historii Naturalnej. Kolejne atrakcje to Muzeum Figur Woskowych Madame Tussaud’s i London Eye. Był też rejs po Tamizie i pamiątkowe zdjęcie pod teatrem Globe oraz chwila na kontemplację sztuki nowoczesnej w Muzeum Tate Modern. Jedną z największych atrakcji był Musical „MJ” opowiadający o przygotowaniach Michaela Jacksona do trasy koncertowej promującej płytę „Dangerous”.

Jeden z dni spędziliśmy w nadmorskim kurorcie w Brighton. Mieliśmy tam okazję zwiedzić najstarsze Oceanarium, weszliśmy na molo oraz zwiedziliśmy pałac. Wielu uczestników wyczekiwała tego dnia ponieważ tutaj został zarezerwowany czas na zakupy w galerii handlowej .

Pogoda była słoneczna, wyżowa, a parasole mieliśmy okazję wyciągnąć tylko raz. W Sobotę z żalem pożegnaliśmy Londyn, na promie na kolację zjedliśmy „Fish and Chips”. Podróż do Polski przebiegła spokojnie, a nasi uczniowie zachowywali się wzorowo (zazwyczaj :) ).

Kolejna taka wyprawa już za rok.